Dane podstawowe:
Opis:
a) Na prostokątnym płóciennym podobraziu, na tle szeroko i perspektywicznie ujętego pejzażu ukazany został Abraham i Izaak. Abraham jest starszym mężczyzną z siwymi włosami i długą brodą. Ubrany w błękitny chiton i żółty himation ujęty jest w całej postaci, na wprost, w dynamicznej pozie, z rozwartymi ramionami, z nożem w prawej dłoni. Izaak to młodzieniec, bez zarostu w jasnymi włosami. Półnagi, z biodrami otoczonymi płótnem klęczy na palenisku ze związanymi z tyłu ramionami. Abraham wznosi wzrok ku wyłaniającemu się zza obłoków aniołowi. Jest uskrzydlony, jasnowłosy w zielonej tunice. Jedną dłonią wskazuje na Izaaka, drugą wznosi ku niebu. Na lewo, na skraju kompozycji za krzakiem skrywa się biały baran.
Obraz utrzymany jest w stonowanej kolorystyce złożonej z przygaszonych zieleni, brązu i błękitu. Z tych barw zbudowany jest krajobraz z kulisami gór na prawo i z rozbudowaną głębią na lewo. Do stworzenia iluzji głębokiego planu wykorzystano zasady perspektywy powietrznej, widocznej w zmniejszaniu nasycenia i ciepła barw wraz z oddalaniem się od wzroku widza. Wykonawca był malarzem profesjonalnym o przeciętnych umiejętnościach.
Obraz utrzymany jest w stonowanej kolorystyce złożonej z przygaszonych zieleni, brązu i błękitu. Z tych barw zbudowany jest krajobraz z kulisami gór na prawo i z rozbudowaną głębią na lewo. Do stworzenia iluzji głębokiego planu wykorzystano zasady perspektywy powietrznej, widocznej w zmniejszaniu nasycenia i ciepła barw wraz z oddalaniem się od wzroku widza. Wykonawca był malarzem profesjonalnym o przeciętnych umiejętnościach.
Technika i materiał:
Postaci, obiekty, artefakty:
Typy postaci/obiektu:
Dane właścicielskie:
Instytucja przechowywująca:
Data pozyskania zbiorów:
1712 r.
XVIII w.
Historia pochodzenia:
Cerkiew Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny w Budyninie
Informacje o rekordzie:
Ostatnia modyfikacja:
08 lipiec
2024 r.
Numer identyfikacyjny:
221